Trotter

Sawadee kah!

Nu har vi varit pa Koh Chang i nagra dagar och dar var internet kafeerna aldrig opna typ sa det blev inget skrivande dar. sen sa tappade pappa MIN kamera i havet sa den ar lite seg men det blir bilder anda men kanske inte med sadan bra skarpa. Vi hade det toppen dar, vi tog det lungt och nu har jag shoppat lite markes grejer(kopior ar det nog) blandannat en skit snygg PUMA vaska :)

Idag for jag pappa emma och mats pa ett fisk akvarium(mamma har haft nagon typ av mat forgiftning, usch!!) Dar kan man saga att det fanns fiskar, kanske inte precis biga hajar men dwet fanns gott om fisk iallafall. Efter det for vi runt och kollade pa faljar(Jag dog av utrokning, pappa det ar ditt FEL) sen sa for vi till baka och badade en liten stund och at sedan och nu sitter jag har och kl. ar 12.44PM.

Data tiden gar snart ut och jag ar lite sma trott sa det blir ett snabbt inlagg :)

Jag lovar att visa dig Angelica alla saker(jag vill verkligen se FAME sa det blir fran flygplatsen till SF bio :D)

Jag hoppas ni inte fryser till is bitar dar i lilla sverige Alexandra!(min kamera gar pa full gang)

Jag saknar dig ocksa hur mycker som hallst Amanda, men jag kommer snart hem sa hall at<333333

Ha det super!! (glom mig inte, snall?)

Jossan

P.S Jag kommer nasta Torsdag sa jag hoppas att ni alla vantar pa umea airport for en stor gruppkram! XD

Lite avis!!!

Sawadee kah!

Vi har det underbart har an! Idag skulle vi ju aka och snabb kika pa marknaden och sedan bada men sa blev det inte. marknaden borjade kl.17.00 och inte kl.14.00 som farmor sa^^

men vi gick och kollade pa nagra mindere marknader och ett valdigt stort varuhus Lotus hette det nog(jag har fotat det) vi stanade kvar dar och gick pa den med och hittade annu mera snygga saker :)

pa en av dom mindre marknaderna sa kop slog jag och jag fick faktiskt ner priset med mer an 20b(minns inte hur mycket) Jag kopte lite smink for att kolla hur det haller och for att det ar sa biligt :) Jag kopte ocksa en vaska i lite rockigt NY, LA stil. nagra trojar(manga varianter) daribland en Save the world troja som ar valdigt popular bland thailandarna.

Imorgon far vi till en o som heter Koh Chang. Dar blir det nog valdigt lungt, perfekt for sol och bad :)

Jag kan saga och jag ar lite avis pa att jag ar borta nar det ar stilbytardagen, jag som sag framemot den. men vad kan man gora? ni far beratta mer om det nar jag kommer hem och for guds skull!!! TA MASSOR AV BILDER!!

Ha det bra<333

Saknar er mer och mer

Josse

Nice beach hotel

Sawadie kaha!

Jag har haft det sa fullt upp att jag inte har hunnit att skriva.. Igar sa var vi pa en lite mindre marknad i bamphe (ursakta stavningen pa dom thailenska sakerna) Jag hittade en snygg klanning, det var jeans typ pa overdelen och nederdelen var i tunt rutigt tyg(jatte snygg) Sen sa kopte jag en thisirt som sag ut som en gammal serie tidning(HUR COOOOL SOM HALST!<3) sen hittade jag ett par fina vita sport shorts, en vitsvart troja med text, en vit tshirt med en tiger(al-zad) tva coola klockor, en med glitter och en med en smilis. jag ar valdigt nojd over mina inkop :) iforrgar sa kopte jag en orange klanning med blommor(glomde namna det)

Jag har redan lyckats branna mig, men det ar mest brunt och inte rott(TUR!!) jag har badat i havet och det var sa underbart, det anda jag kan trosta er med ar att det ar som sma vattenloppor som kan bita en och det ar lite mindre kul(som myggbet)

Idag sa ska vi(vet inte om hela companit kommer med eller ej) aka till Rayong pa en marknad(en storre variant) jag far se om jag hittar nagot, men vem vet :) sen efter vi har varit och rusat runt pa "stan" sa ska vi nog slanga oss i havet eller poolen. Det var lite sma laskigt igar for vi skulle bada i poolen och just nar vi var pa vag ner i vattnet sa askade det, da gick vi till sidag av poolen och vantade sen sa gick vi ner igen och da borjade det aska igen, men vi hann doppa oss i allafall..

Jag saknar er alla valdigt mycket och det varkar som att det har hant mycket medans jag ar borta. Jag onskar att ni vore har med mig for det ar verkligen underbart har, men jag kommer hem snart sa da traffas vi igen,<33

Ha det bra!

(( Josse

Thailand!<3

Hej!

Nu sitter jag har i fina varma underbara Thailand. jag orkade inte skriva igar sa jag gor det idag istallet, forst flygde vi fran Umea till Stockholm men Norweaden och om jag ska saga sanningen(ak ALDRIG med dom) men vi akte inte sa langt sa det var lungt. Pa stockholm-arlanda fick vi vanta i en och en halv timme pa flyget sa da tog vi och at lite gran(det blev en macka) och efter det gick vi till taxfree butiken och dar hittade jag och mamma en forpakning med 5sma parfymer i (DIOR<33) och pappa hittade nagot liknande, sen sa kopte vi lite godis ocksa =)
Jag arkar inte beratta om flyg resan for det skulle bli sa drygt att beratta om en flyg resa pa runt 10timmar. Nar vi kom ner sa fick vi skjus direkt fran flygplatsen till varat hotell, dar at vi forst lite sedan gick vi och la oss och sov lite gran(valdigt harligt)

Sedan nar vi vaknade for vi till farmor och farfar ocg johan,emma,pernilla och mats(<-hela familjen). dar at vi lite tarta och sedan sa badade jag och emma i deras pool. vi hade hur kul som hallst och det var mer an harligt. sedan pa kvallen sa gick vi at och at(hela familjen) och Janne(farmor och farfars kompis) vi gick pa en resturang som lag i en konst gjord djungel som var riktgi haftig(visar bilder nar jag kommer hem) och dar satt vi hela kvallen och hade det bra, jag och emma gick runt och tog lite tok bilder och va med #Jumbo# som emma kallar honom(eller hon) efter en mycket trevlig kvall gick jag mamma och pappa och lade oss for att sova(tro mig, ingen har sovit battre)

Nu pa morgonen vaknade vi och klade snapt pa oss, sen gick vi ner och at lite frukost. mamma och pappa at omellet och rostad macka medans jag at nagon macka med pommes frits. och sedan gick vi upp och slog pa TVn och jag kan bara saga verdo!!!

Jag saknar er allthop sa himmla mycket! kommentera garna sa jag vet hur ni har det!

Ha det underbart! STORA thai kramar (( Josse

P.S jag ska forsoka skriva sa ofta som mojligt men ibland hinner jag inte =)

7dagar kvar

det känns som att tiden flyger fram men när jag tänker på att vi ska åka så känns det som om tiden stanar, det känns så avlägset och långt bort!

Idag har jag och mamma varit och städat ur stugan för sista gånngen för i vinter är det för kallt att vara där..man hittade som vanligt en massa grejer som man letat efter och saker man glömm man hade.

Just nu måste jag börja med läxan så ha det bra =)

FAME (nya) premiär 9/10

vill så gärna se den!!!

//Josse

8dagar kvar

ja igår fick vi reda på vilka det blir som tävlar om att bli "Idol 2009"

Finalisterna:

Mariette
Camilla
Reza

Vilka tyckte du borde ha gått vidare? eller gick alla dina favoriter vidare? Jag vart ganske förvånad över att Camilla gick vidare för hon verkar ha lite svårt att förstå. Hon har en enorm sen glädje men hon gjorde dom Hadeluja precis som My heart will go on och juryn sa att det vart fel. men men vi får se hur det går =)

Nu på morgonen har jag haft fullt upp med att packa för snart bär det av, bara 8dagar kvar. Jag kan inte förstå det men det är inte en dröm för jag rev mig nyss så det ä verklighet =)

Idag ska jag försöka hitta någon att vara med för snart kommer jag att vara utan mina fina kompisar i tre veckor(förstår inte hur det ska gå men men) jag får se om jag hittar någon annars kommer jag nog bara vara hemma och mysa med lilla Ice

(FOTO:Jag) I vintras =)

Dagens låt:

Ha en bra dag<3

(FOTO:Jag) Saknar dig lilla söta Aska!<33

Fredag

Ja, idag har varit en väldigt bra dag men morgonen var helvetet själv. Vi hade nämlgen idrott på mogonen och våran idrotts lärare hade fått för sig att om alla andra fck vara inne så fick vi vara ute! (ocg det var 4-) Sen så var Carina frisk(min matte lärare) så jag kunde göra provet idag, och jag kan inte säga att det gick dåligt 17/20 så jag är NÖJD :)

sen efter skolan drog jag ner på stan i jakt efter en engelsk pocket bok för jag har i läxa av min engelska lärare att läsa en bok på engelska. Till slut efter vad det kändes som en evighet så hittade jag en bok som värkde bra. och jag ittae lite mer bra böcker ;)

Idol har nu börjat så jag killar iväg och och jag kollar kanske in senare :) Ha det bra ikväll och imorron och i resten av era liv :)

//Josse

9dagar kvr!<3