Act On

Halloj!
 
Nästan två veckor sedan jg sist skrev, inte bra. Men sist skrev jag att jag skulle vara lägerledare oh det var sjukt kul! Kommer defenetivt att göras om nästa sommar. Men det är inte det mest spännande, i måndags så började jag gymnasiet!! Så nu är jag en första års elev på programet teknik som infinner sig på Dragonskolan.
 
Var sjukt nervös när alla satt där och vart uppropade till sina klasser, ville bara springa därifrån och tillbaka till min gamla fina klass. Som tur var kände jag iallafall en tjej i min nya klass så jag satt inte själv på lunchen. Gick från en klass på 18tjejer och 7killar till en klass på 4tjejer och 22killar, stor förändring men jag trivs! Första dagarna har alla nog hållit sig till dom man känner och alla har varit ganska reserverade men mot slutet kändes det som om alla började slappna av lite. Jag kan stolt säga att jag kan allas namn så det är lugnt, men jag saknar ända min gamla klass så sjukt mycket!! Där var allt så avspännt och skönt men det kommer nog också bli så i min nya klass. Allt är så annorlunda, betygen, scheman och allt! Jag är van vid att få G, VG och MVG, Nu så ska vi ha från F-A. Hel skumt. Sen så ändras schemat hela tiden, lektioner flyttas hit och dit så myckt att man bir snurrig. Det som är bra är att vi slutar relativt tidigt nästan alla dagar, tummen upp!!
 
Fedag kvällen tillbringades med saknade Alex och Anna, har saknat dom SÅ MYCKET!  Det var iallafall trevligt och igår drog jag och Anna en sväng på staden. Köpta en tröja som mamma beskrivr som en tant-tröja från Bikupan. Jag tycker att den är jätte fin, måste bara byta knappar på den. Sedan mot kvällningen for jag och Mamma och åt lite Indisk mat. Mamma drog vinsten med någon lerungsbakad lax medans min mun brann av lamm och saffrans ris, men gott var det!
 
Denna dag tillbringas hemma iförd mjukisbyxor, skönt och mysigt. Ha en super härlig söndag folket!!
 
Togs i Söndags kväll i fina Järnäs


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0